ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2021-2022

Περιεχόμενα

  1. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
  2. ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
  3. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
  4. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
    1. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
    2. ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
  5. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ
  6. ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΠΟΙΝΕΣ
  7. ΑΠΟΥΣΙΕΣ
  8. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
  9. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ
  10. ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
  11. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ
  12. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΥΓΕΙΑΣ
    ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ COVID-19 2021-22

 Για να είναι δυνατή η υλοποίηση των παραπάνω στόχων απαιτείται η εφαρμογή μιας ενιαίας τακτικής, η θέσπιση και η τήρηση κανόνων και αρχών από όλους τους συμμετέχοντες σε αυτή την ομαδική προσπάθεια.

  1. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Με τον όρο “σχολικός κανονισμός” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

  1. ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Η σχολική κοινότητα απαρτίζεται από

  • τους μαθητές και τις μαθήτριες,
  • τη Διεύθυνση,
  • το διδακτικό προσωπικό,
  • το βοηθητικό προσωπικό (φύλακας, καθαρίστρια) καθώς και από
  • τους κηδεμόνες και ενήλικους μαθητές.

Το Εσπερινό Σχολείο συντελεί στην άμβλυνση των ακραίων αρνητικών συνεπειών, κοινωνικών και οικονομικών του εκπαιδευτικού μας συστήματος, διότι:

  • Δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές ενήλικους και ανήλικους εργαζόμενους να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
  • Παρέχει τη δυνατότητα πρωινής επαγγελματικής απασχόλησης και ταυτόχρονης φοίτησης σ’ αυτό.
  • Το απολυτήριο είναι ισότιμο με το απολυτήριο του ημερησίου Λυκείου.
  • Δίνει τη δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να εισαχθούν σε Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι., με τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις των Εσπερινών Λυκείων.

Η φοίτηση στο Εσπερινό Λύκειο από το σχολικό έτος 2018-19 είναι τριετής.

Το Εσπερινό Σχολείο, όπως κάθε σχολείο, είναι χώρος συνεργασίας, αγωγής και μάθησης, στον οποίο απαιτούνται όροι και κανόνες ως απαραίτητες προϋποθέσεις, προκειμένου να διαμορφωθεί το κατάλληλο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό κλίμα, που εγγυάται την εύρυθμη λειτουργία της Σχολικής Κοινότητας. Για το λόγο αυτό οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του κλίματος αυτού αλλά και των παραμέτρων που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

  1. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

Το σχολείο μας αρχίζει τη λειτουργία του στις 18:30 και ολοκληρώνει τη λειτουργία του στις 21:50.

Με την είσοδο στην τάξη του διδάσκοντα, κατά την 1η ώρα, η εξωτερική πόρτα εισόδου κλείνει και ανοίγει στο πρώτο διάλειμμα.

  1. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Α. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Στόχος του σχολείου εκτός από την πνευματική καλλιέργεια είναι και η σωστή αγωγή των μαθητών. Για το λόγο αυτό τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας έχουν υποχρέωση να τηρούν τους κανόνες κόσμιας συμπεριφοράς.

Οι μαθητές οφείλουν:

  • να προσέρχονται έγκαιρα
  • να μην παρενοχλούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος τόσο τους συμμαθητές τους όσο και τους καθηγητές τους
  • να μην χυδαιολογούν, υβρίζουν, χειροδικούν
  • να μην προκαλούν σκόπιμα φθορές
  • να έχουν εμφάνιση απλή και επιμελημένη. Να αποφεύγουν τις υπερβολές και κάθε μορφή ακρότητας που δεν ταιριάζει στη μαθητική ιδιότητα
  • να τηρούν τον κανονισμό του σχολείου

Επίσης

  • δεν επιτρέπονται φαγώσιμα, ποτά και αναψυκτικά στις αίθουσες διδασκαλίας
  • δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στους χώρους του σχολείου
  • δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων εντός του σχολικού χώρου.
  • κανένας μαθητής δεν θα πρέπει να γίνεται δεκτός στην αίθουσα κατά τη διάρκεια του μαθήματος για ανακοινώσεις χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση του Σχολείου
  • αποφεύγονται θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στον προαύλιο χώρο του σχολείου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
  • Στα Εργαστήρια (Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής) οι μαθητές δεν επιτρέπεται να εισέρχονται χωρίς την παρουσία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού. Πρέπει να χρησιμοποιούν με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα όργανα, συσκευές και υπολογιστές, να τηρούν τις οδηγίες του διδάσκοντος και τους κανόνες ασφαλείας του κάθε εργαστηρίου.

Β. ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Οι καθηγητές οφείλουν:

      • να μην προσβάλλουν και να μην στιγματίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες είτε για λόγους συμπεριφοράς είτε για λόγους απόδοσης (π.χ. καλοί – κακοί μαθητές)
      • να είναι συνεπείς στην τήρηση των κανόνων, δίνοντας πρώτοι το παράδειγμα.
      • να καλλιεργούν στα πλαίσια της διδακτικής πράξης το διάλογο, τη συνεργασία και την ομαδικότητα και να διευκολύνουν την ελεύθερη διατύπωση των απόψεων και αποριών κάθε μαθητή / μαθήτριας μέσα στην τάξη.
      • να σέβονται την προσωπικότητα κάθε μαθητή/ μαθήτριας.
      • να μην συνδυάζουν την επιβολή ποινών με την προσβολή της αξιοπρέπειας.
      • Οι κυρώσεις να χρησιμοποιούνται ως συμφωνημένες συνέπειες, όταν δεν τηρούνται οι όροι του κανονισμού και όχι ως απειλές ή μέσα εκφοβισμού.

ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

      1. προσερχόμαστε στην ώρα μας
      2. προσερχόμαστε στην τάξη έγκαιρα
      3. προσέχουμε τη συμπεριφορά μας στην τάξη και γενικά στους χώρους του σχολείου
      4. τηρούμε το πρόγραμμα των εφημεριών
      5. ενδιαφερόμαστε για τυχόν προσωπικά προβλήματα μαθητών
      6. συνεργαζόμαστε με τη Διεύθυνση, μεταξύ μας και με τους κηδεμόνες-μαθητές, όποτε χρειαστεί.
  1. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ

Οι μαθητές πρέπει:

  • να βγαίνουν από την τάξη και να αερίζεται η αίθουσα
  • να μην απομακρύνονται από το χώρο του σχολείου
  • να μην παρενοχλούν αλλά να επιδεικνύουν γενικότερα κόσμια συμπεριφορά
  • να μην προκαλούν ζημιές-καταστροφές στη σχολική περιουσία
  • να αποφεύγουν να φέρνουν μαζί τους αξιόλογα χρηματικά ποσά ή πολύτιμα αντικείμενα             
  1. ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΠΟΙΝΕΣ

Γενικότερα στο σχολείο μας σπανιότατα παρατηρούνται φαινόμενα που απαιτούν την επιβολή πειθαρχικών ποινών. Πρέπει, ωστόσο, να σημειώσουμε τα παρακάτω:

Σοβαρά παραπτώματα θεωρούνται:

  • Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας
  • Η προσβλητική συμπεριφορά προς καθηγητή
  • Η εκούσια φθορά σχολικής περιουσίας
  • Η οικειοποίηση αντικειμένων που ανήκουν σε άλλο μαθητή
  • Το κάπνισμα στο χώρο του σχολείου

Οι προβλεπόμενες ποινές από τη νομοθεσία (ΦΕΚ B’ 2005/31.05.2019, άρθρο 31), είναι οι εξής:

  1. Παρατήρηση
  2. Επίπληξη
  3. Αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας
  4. Αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών
  5. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Οι δύο πρώτες ποινές επιβάλλονται από καθηγητή και οι τρείς πρώτες από τον Διευθυντή του σχολείου, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων επιβάλλει όλες τις ποινές.

  • Επιπλέον, εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.
  • Η σχολική πειθαρχία και η τήρηση του σχολικού κανονισμό δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά παιδαγωγικό μέσο.
  • Βασική αρχή κατά την επιβολή της ποινής είναι η τιμωρία της πράξης και όχι του μαθητή. Η τιμωρία συνοδεύεται απαραίτητα με συζήτηση.
  1. ΑΠΟΥΣΙΕΣ

Ο μαθητής στη διάρκεια του διδακτικού έτους δεν μπορεί να κάνει απεριόριστο αριθμό ωριαίων απουσιών, έστω και αν είναι όλες δικαιολογημένες. Σχετικά με τη φοίτηση των μαθητών υπάρχουν οι ακόλουθες περιπτώσεις:

  1. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών, εφόσον το σύνολο των απουσιών του δεν υπερβαίνει τις εκατόν τριάντα (130)
  2. Β. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από εκατό τριάντα (130) απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.
  • Η αποχώρηση του μαθητή από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων γίνεται μόνο για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους με άδεια από τον Διευθυντή (οι ώρες απουσίας καταχωρούνται).
  1. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Οι ενήλικοι μαθητές είναι κηδεμόνες του εαυτού τους. Ο υπεύθυνος καθηγητής κάθε τμήματος ενημερώνει κάθε μήνα τον κηδεμόνα του μαθητή για τις απουσίες που έχει σημειώσει, ιδίως όταν έχει ξεπεράσει τις 24 ωριαίες απουσίες, είτε επιδίδοντάς του το σημείωμα προσωπικά (εφόσον πρόκειται για ενήλικα), είτε ηλεκτρονικά με email ή με SMS.

Οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών ενημερώνονται στην αρχή της σχολικής χρονιάς και όποτε χρειαστεί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς σε θέματα που τους αφορούν. Επιπλέον, αποστέλλεται πρόγραμμα με τα κενά των εκπαιδευτικών, στη διάρκεια των οποίων θα μπορούν οι κηδεμόνες να επισκέπτονται το σχολείο και να ενημερώνονται.

  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ

Δράσεις που μπορούν να γίνουν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

  • οι καθιερωμένες σχολικές γιορτές, οι οποίες αποτελούν τμήμα του διδακτικού και εκπαιδευτικού έργου. Επίσης, είναι μια ευκαιρία για δημιουργική έκφραση μαθητών και καθηγητών, αλλά και για μια διαφορετική συνεργασία που οικοδομεί δεσμούς αμοιβαίας εκτίμησης. Επομένως, η συμμετοχή όλων στις γιορτές, ανεξάρτητα από την ειδικότητα, είναι μια υποχρέωση που μετατρέπεται σε ευχάριστο καθήκον.
  • πραγματοποίηση σχολικών εκδηλώσεων με αφορμή επετείους σημαντικών γεγονότων ή παγκόσμιων ημερών (π.χ. παγκόσμια ημέρα ποίησης, αναπήρων,  ελληνικής γλώσσας,  ίδρυσης ΟΗΕ,  ολοκαυτώματος, κατά του ρατσισμού,  προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος…)
  • παρουσίαση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας ή/και Πολιτιστικών Προγραμμάτων.
  • πραγματοποίηση ομιλιών, διαλέξεων και προβολών που αφορούν γενικότερα θέματα βελτίωσης της ποιότητας ζωής, ασφάλειας και πρόληψης, καθώς και άλλα ευρύτερου ενδιαφέροντος (εκφοβισμός (μπούλινγκ), πρώτες βοήθειες, διατροφή , σεισμοί, έντονα καιρικά φαινόμενα, πυρασφάλεια, κάπνισμα, ναρκωτικά κ.τ.λ.)
  • ανάληψη, από τους μαθητές, πρωτοβουλιών – δραστηριοτήτων, όπως δημιουργία μουσικού συγκροτήματος, θεατρικής ομάδας, κ.τ.λ.
  • ενίσχυση ευπαθών κοινωνικών ομάδων, (π.χ. κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, συγκέντρωση τροφίμων ή χρηματικού ποσού).
  • Εθελοντική αιμοδοσία
  1. ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Α – Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. Ωστόσο, στο σχολείο μας Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δεν υφίσταται, καθ’ ότι οι μαθητές μας είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία, ενήλικοι.

Β – Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.

Γ – Σύμβουλος σχολικής ζωής

 Ο σύμβουλος σχολικής ζωής  συμβουλεύει,  καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές,  γονείς και κηδεμόνες σε θέματα όπως η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες,  συμπερίληψη και ενσωμάτωση μαθητών με ιδιαίτερες δυνατότητες,  κλίσεις και ταλέντα, κ.τ.λ.

  1. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ

Ι – Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου

Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

ΙΙ – Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

1ος χώρος καταφυγής

 Οριοθετείται μεταξύ των 2 μπασκετών ( Ανατολικά του Παλαιού Γυμναστηρίου και νότια  του ιστού σημαίας)

2ος χώρος καταφυγής

 Οριοθετείται στο χώρο του γηπέδου Πετοσφαίρισης (Ανατολικά του Παλαιού Γυμναστηρίου)

  1. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΥΓΕΙΑΣ
    ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ COVID-19    2021-22

  • Απαραίτητη η καθολική εφαρμογή μάσκας στο σχολείο, ανεξάρτητα από το ιστορικό εμβολιασμού ή το επίπεδο κυκλοφορίας του ιού στην κοινότητα. Συνιστάται η χρήση μάσκας στα σχολεία από μαθητές, εκπαιδευτικούς και άλλο προσωπικό τόσο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων όσο και στα διαλείμματα, καθώς και κατά τη μεταφορά με σχολικό λεωφορείο ή άλλο μεταφορικό μέσο στο οποίο βρίσκονται με άλλα άτομα. Χρήση μάσκας δεν θα γίνεται κατά το μάθημα της γυμναστικής ή όταν τα παιδιά έχουν έντονη σωματική άσκηση, οπότε πρέπει να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Επίσης, δεν θα γίνεται χρήση μάσκας όταν τα παιδιά τρώνε ή πίνουν, οπότε επίσης πρέπει να τηρούνται οι αποστάσεις.
  • Τήρηση αποστάσεων
    Συστηματική αποφυγή ανάμιξης των μαθητών που δεν ανήκουν στο ίδιο τμήμα ή στην ίδια σταθερή ομάδα παιδιών σε όλες τις εκδηλώσεις της σχολικής ζωής. Τήρηση της μέγιστης δυνατής απόστασης μεταξύ των θέσεων των μαθητών στην τάξη σύμφωνα με τις εκάστοτε χωροταξικές δυνατότητες. Οριοθέτηση του «χώρου» κάθε τάξης ή σταθερής ομάδας παιδιών κατά τα διαλείμματα.
  • Αποφυγή επίσκεψης γονέων και κηδεμόνων, αν αυτό δεν είναι απολύτως απαραίτητο.
  • Ατομική Υγιεινή
    Η υγιεινή των χεριών (νερό και σαπούνι) πριν και μετά την κατανάλωση φαγητού και μετά τη χρήση της τουαλέτας, όπως και μετά τη συναλλαγή με το κυλικείο. Κατάλληλο αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα θα βρίσκεται στις τουαλέτες, σε κάθε αίθουσα και κοντά στην είσοδο κάθε αίθουσας διδασκαλίας, και θα πρέπει να εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση που αυτό κρίνεται απαραίτητο.
  • Υγιεινή των χώρων του Σχολείου
    Oι χώροι του σχολείου θα αερίζονται καλά στα διαλείμματα και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων εφόσον το επιτρέπουν οι κλιματικές συνθήκες, καθώς και πριν και κατά τη διάρκεια του καθαρισμού τους. Οι συχνά αγγιζόμενες επιφάνειες θα καθαρίζονται συχνότερα και θα απολυμαίνονται.
  • Προληπτικοί διαγνωστικοί έλεγχοι
    Η διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) είναι υποχρεωτική για τους/τις μαθητές/τριες. Εξαιρούνται του μέτρου, τα παιδιά που έχουν παρέλθει >14 ημέρες από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού τους, καθώς και αυτά με ιστορικό νόσησης εντός του τελευταίου 6μήνου. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται δύο φορές ανά σχολική εβδομάδα, σύμφωνα με τις τρέχουσες αναλυτικές οδηγίες.
    Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του προσωπικού που δεν έχουν λάβει καμία δόση εμβολίου ή δεν έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα εμβολιασμού τους έναντι COVID-19, καθώς και όσοι δεν έχουν ιστορικό νόσησης εντός του τελευταίου 6μήνου, θα υποβάλλονται σε υποχρεωτικό εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο (ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου, rapid test, ή μοριακό έλεγχο, PCR) δύο φορές ανά σχολική εβδομάδα και να προσκομίζουν αρνητικό αποτέλεσμα προ της ανάληψης των καθηκόντων τους στη σχολική μονάδα.
    Άπαντες εισερχόμενοι στην Σχολική Μονάδα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, επισκέπτες,…) υποχρεούνται να έχουν φροντίσει εγκαίρως να ενημερώνουν την ηλεκτρονική πλατφόρμα EduPass σχετικά με την κατάστασή τους (εμβολιασμός, αποτέλεσμα rapid ή selftest,…) ώστε να είναι επιτρεπτή η είσοδός τους.    
  • Κρούσματα και πιθανά κρούσματα
    Μαθητής ή μέλος του προσωπικού που είναι εργαστηριακά επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19, επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων και εφόσον έχουν παρέλθει τρία 24ωρα από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων.
    Εάν ένας μαθητής εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Εάν ένας μαθητής εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με COVID-19 όταν βρίσκεται στο σχολείο, το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού, που στο μεταξύ απομονώνεται σε ειδικό χώρο υπό επίβλεψη. Εφόσον, μετά την ιατρική αξιολόγηση, το παιδί χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 χωρίς να υπάρχει εναλλακτική διάγνωση, πρέπει να γίνει διαγνωστικό τεστ για COVID-19 και εν αναμονή του αποτελέσματος παραμένει σε απομόνωση. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν έγινε τεστ παρά τις συστάσεις, δεν πρέπει να προσέλθει στο σχολείο για 10 ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων.

Σε περίπτωση που το διαγνωστικό τεστ του ατόμου που χαρακτηρίστηκε ύποπτο κρούσμα COVID-19 είναι ΘΕΤΙΚΟ για τον ιό SARS-CoV-2, οι γονείς/κηδεμόνες του μαθητή ή το μέλος του προσωπικού υποχρεούνται να ενημερώσουν άμεσα το σχολείο και ακολουθείται η διαδικασία ιχνηλάτησης.

Σε περίπτωση που το διαγνωστικό τεστ του ατόμου που χαρακτηρίστηκε ύποπτο κρούσμα COVID-19 είναι ΑΡΝΗΤΙΚΟ για τον ιό SARS-CoV-2, το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και τη βελτίωση των συμπτωμάτων του.

Οι στενές επαφές του ύποπτου περιστατικού προσέρχονται κανονικά στο σχολείο με οδηγία για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και το τμήμα του μαθητή (ή στο οποίο δίδαξε εκπαιδευτικός) λειτουργεί κανονικά. Οι ανεμβολίαστοι μαθητές ή μέλη του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού, ή άτομα χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο 6μηνο, θα υποβάλλονται επιπλέον των δύο υποχρεωτικών προληπτικών συστηματικών ελέγχων ανά εβδομάδα (αυτοδιαγνωστικών, στην περίπτωση των μαθητών και εργαστηριακών διαγνωστικών, στην περίπτωση των μελών του προσωπικού) σε διαγνωστικό εργαστηριακό έλεγχο με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test), δύο φορές στο διάστημα των 7 ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα. Εάν πρόκειται για πλήρως εμβολιασμένους ή νοσήσαντες εντός του τελευταίου 6μήνου μαθητές ή μέλη του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού, θα υποβάλλονται σε προληπτικό αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), 2 φορές.

Οι κηδεμόνες οφείλουν να παρακολουθούν στενά την υγεία των μαθητών και να υπάρχει αυξημένη επαγρύπνηση για ενδεχόμενη εκδήλωση συμπτωμάτων ύποπτων για λοίμωξη COVID-19 για 14 ημέρες μετά την έκθεση.

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι μαθητές και μαθήτριες ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

Σεπτέμβριος 2021

Δείτε ακόμα…


Βασικές αρχές ομαλής λειτουργίας εργαστηρίου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών


Σημειώσεις Α΄ Βοηθειών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού


Σημειώσεις Α΄ Βοηθειών του ΕΚΑΒ